top of page

יחסי מין בהריון

מותר ואסור בהריון והפעם בנושא יחסי מין. רלוונטי (כמעט) תמיד.


תקופת ההריון מאופיינת בשינויים גופניים ונפשיים, אשר בין היתר משפיעים על החשק והתפקוד המיני - אבל, וזה חשוב, אין איסור גורף על יחסי מין בזמן הריון. כשמדברים על יחסי מין בתקופת ההיריון, מתייחסים בדרך כלל לשאלת החשק המיני - יורד או עולה, ולשאלת הבטיחות - מותר או אסור ומה מותר.



מחקרים רבים מלמדים כי החשק והסיפוק המיני, יחד עם תדירות יחסי המין יורדים במעט במהלך השליש הראשון של ההריון, משתפרים במהלך השליש השני ושוב יורדים בחדות בשליש השלישי ולקראת הלידה. נראה כי אמצע ההריון הינה התקופה שבה הסיפוק והחשד המיני הם בשיאם, באופן יחסי, בזמן ההריון. כאשר יש הקלה מתחושת ההקאות/בחילות ועייפות אשר מאפיינים את השליש הראשון תהיה עלייה מחודשת בחשק המיני, וכאשר הכבדות ועודף המשקל במהלך השליש השלישי שוב יובילו לירידה בחשק ובסיפוק המיני.


מתי לא לקיים יחסי מין בהריון?

קיימות מעט הגבלות על קיום יחסי מין בזמן הריון. האישה ובן זוגה יכולים ליהנות מיחסי מין ללא חשש, ברוב המוחלט של המקרים, אלא אם התעוררו סיבוכים רפואיים, כגון: צירים מוקדמים, יתר לחץ דם משמעותי, שליית פתח או שלייה נמוכה (במקרים אלו, כדאי להימנע מיחסי מין, וכלל כאשר יש ספק להתייעץ עם הרופא/ה שלך).


האם יש הגבלות על אופן קיום יחסי המין בהריון?

בזמן היריון ישנה נטייה זוגית להקפדה יתרה, מה שמוביל לעיתים – ולא בצדק - להפסיק לקיים יחסי מין בכלל או יחסי מין מלאים. אין לכך הצדקה, משום שברוב המקרים יחסי מין מותרים וללא הגבלות מיוחדות. כאשר המצב הרפואי מאפשר קיום יחסי מין, החשק עולה והזוגיות פורחת - יחסי המין, גם בהריון, יכולים להיות מענגים ומספקים כתמיד, לעיתים עם תנוחות חדשות ובקצב שונה.


חדירה:

אין מניעה מחדירה נרתיקית במהלך ההריון. לעיתים, יחסי מין וחשיפה לזרע עלולים להוביל לדימום או צירים מוקדמים ואלו המקרים בהם יש להימנע מיחסי מין.


אורגזמה:

תחושת אורגזמה בהחלט אפשרית ומותרת בזמן הריון, שאופייה ועוצמתה עשויים להשתנות במהלך ההריון.

תנוחות - בשל רגישות בשדיים, ירידה בגמישות וגדילת הבטן, יחד עם העדפות המיניות של בני הזוג, יש לעיתים צורך לשנות תנוחות לקיום יחסי מין.


גירוי פטמות - מותר, אך לעיתים יכול להוביל לצירים מוקדמים ואז יש להימנע ממנו.


מין אוראלי - אין מניעה, למעט מקרים שיש הפרשות מרובות, דימום וירידת מים.


מין אנאלי - אין מניעה, אך להיזהר במידה ויש טחורים.


אוננות - אין מניעה.


מוזמנות לכתוב לי שאלות בנושא ואשמח להשיב,

פרופ' ערן הדר,

מומחה לרפואת האם והעובר.


*רוצה לקבל מידע מקצועי נוסף מפרופ' ערן הדר? את מוזמנת להצטרף לקהילה שלנו בפייסבוק, שם תפגשי בין מגוון אנשי המקצוע שלנו גם את פרופ' ערן הדר בפינה מקצועית המכילה המון תוכן מקצועי איכותי בנושאים הבוערים בתחום הריון.

לחצי כאן ותוכלי להתרשם וללמוד משפע של אנשי המקצוע בקהילה שלנו.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page