top of page

מזון אצבעות לתינוקות - חשיפה למזונות אצל תינוקות

עודכן: 16 בספט׳ 2019


סביב גיל 8-9 חודשים ובהתאם להתפתחות של כל קטנטן/ת ניתן לחשוף למזונות במרקם גס יותר מהמזון הטחון שהיינו רגילים לתת עד כה. את המעבר למרקם הגס נעדיף לעשות כאשר הארוחה כבר מתנהלת בישיבה בכיסא אוכל מה שמאפשר עצמאות ותזוזה לקטנטנים. מדובר על מעבר למזון במרקם רך חתוך לחתיכות קטנות- "מזון אצבעות".



מהו מזון אצבעות?

מדובר על מזון בערך באורך של אצבע, כאשר הקוטר הינו כ-1 ס"מ. ניתן לתת לדוגמא- רצועות ירקות מאודים, רצועות פירות רכים, קציצות חתוכות, רצועות פשטידות, לחם מעט קלוי וחתוך לרצועות, רצועות פיתה, חלק פנימי של מלפפון, חתיכות בננה, רצועות דג.


האם צריך לחכות ליציאתן של השיניים? לא. החניכיים מספיק חזקות ויוכלו להתמודד עם האכילה בצורה זו ולטחון את האוכל.

ממה כדאי להיזהר בשלב הזה? כל מזון עגול עם קליפה חזקה- זיתים, עגבניות שרי, קטניות בשלמותן, ענבים- מדובר על מזונות שיהיו קשים ללעיסה ועלולים לברוח וקיים חשש לחנק. כמו כן, אגוזים לא מומלצים כלל בצורתם השלמה עד גיל 5 מחשש לחנק.

כמה ארוחות כדאי לתת בשלב הזה? כמובן שכל קטנטן/ת בהתאם להתפתחות ולקצב שלו אבל בשלב הזה כבר ניתן לעלות את כמות הארוחות מוצקים ל3-4 ביום (לפני כן לא כדאי לתת יותר מ2-3 ארוחות מוצקים). כמובן שגם בשלב הזה ולפחות עד גיל שנה מומלץ להמשיך לשלב הנקה/תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות).

אני כאן לרשותכן לכל שאלה, גם בפורום שלי באתר בנושא תזונת תינוקות



18 צפיות0 תגובות
bottom of page