top of page

מה קורה לזוגיות לאחר הלידה

עודכן: 19 באוג׳ 2019


האושר הגדול, הציפייה ללידה והחיים שאחרי, לרב לא הולכים יחד עם המציאות המאתגרת שבני הזוג פוגשים. העייפות, הכאבים, הפחדים, העומס, אובדן החיים ומי שהיינו לפני ועוד. היחסים הזוגיים שקודם אולי היו שמחים ומענגים, מתרוקנים מתחושות אלו ומתמקדים בניסיון לשרוד את השינוי החדש.


זוגות רבים שמגיעים אליי לייעוץ לאחר לידה משתפים כי הם חווים ריחוק גדול מאוד ממה שהם היו לפני גם כאינדיבידואלים וגם כבני זוג. זוגות לאחר לידה בעיקר מתארים המון מריבות וכעסים זה על זו.


הבסיס של המריבות והכעסים הוא חוסר היכולת לתקשר בצורה מקרבת ובונה. הכעס, האכזבה, הביקורת הופכים להיות מרכז התקשורת ותחושת הבדידות מתגברת. גם הגברים יכולים לחוות דיכאון לאחר לידה. גברים משתפים בקליניקה, שהם מרגישים שהם נטושים על ידי בת הזוג שלהן שעד לפני הלידה הייתה קרובה. בנוסף הם חשים שבת הזוג לא סומכת עליהם בטיפול בתינוק ובכלל שהם רב הזמן מאכזבים ולא מתפקדים כמו שבת הזוג שלהן מצפה מהם. יותר מכך, הגברים חשים שתשומת הלב והאהבה שפעם היא היתה נותנת להם עכשיו מושקעת בתינוק.


האישה מהצד שלה חווה כאבים פיזיים, עייפות, שינויים בגוף, שינויים הורמונליים ותנודות רגשיות לא פשוטות. בטיפול נשים רבות משתפות כי הן מקנאות בבעל שיוצא לעבודה ולא ניאלץ להישאר עם התינוק 24/7.

כשאנו נמצאים במצוקה לאורך זמן, אנו הופכים ליותר ויותר מלאי כעס ביקורת ושליליות.

בני זוג שנמצאים במצב כזה בעצם מייצרים מריבות ובונים כעסים דווקא מתוך הצורך להרגיש שרואים אותם, מבינים ואוהבים אותם. יש כמיהה שבן/ת יראו אותי בתוך כל הכאוס הזה שאני חווה.


הדרך שבה רבים בוחרים לבקש להרגיש אהובים במצב של מצוקה היא פעמים רבות דרך כעס וביקורת.

מחקרים מלמדים כי ביקורת היא הגורם מספר אחת לפגיעה בקשר הזוגי.

מה קרה לקשר הזוגי שלכן לאחר הלידה? האם אתן מרגישות שהתרחקתם? מה קרה לתקשורת שלכם?


בוחרים לאהוב - אם אתן מוצאות את עצמיכן יותר ויותר בתקשורת של כעס, ביקורת וריחוק עם בני הזוג שלכן, ממליצה בחום לא לתת לזה להמשיך ולהידרדר. אל תחכו שבן הזוג "יתעורר:" ויציל את המצב הזה. כדאי לזכור שגם הוא חווה מצוקה. קחו אחריות ותבחרו לאהוב שוב.

במידה ואתם חשים שלמרות הרצון שלכם הדברים לא נפתרים ומשתפרים, גשו לייעוץ וקבלו כלים. ככל שתיגשו מוקדם יותר, תחסכו לעצמיכם עוד ועוד חוויות שליליות בקשר שלכם שאותם אח"כ גם יהיה צורך לתקן.


לשיתופים של נשים נוספות ותמיכה מקצועית, אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הפייסבוק האינטימית שלנו,


אני כאן לכל שאלה,

ענת בן דוד, סקסולוגית ועובדת סוציאלית קלינית.

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page