top of page

שימוש בתכשירים לצלקת לאחר ניתוח קיסרי

עודכן: 23 בספט׳ 2019

כאשר אנו רוצות לעשות שימוש בתכשירים לצלקת לאחר ניתוח קיסרי עלינו לבדוק מה אנחנו רוצות להשיג בעזרת התכשיר כלומר על מה הוא אמור להשפיע מבחינת הצלקת ולפי זה לבחור מה מתאים עבורנו.

ישנם מוצרים על בסיס סיליקון- ג'ל סיליקון, יריעות סיליקון וגם ספריי, וישנם תכשירים נוספים- קרמים, קרמים טבעיים, תכשירים על בסיס שמנים או כאלו שנרקחו במיוחד עבורכן. כל אלו יכולים להיות טובים אך חשוב להבין על מה הם אמורים להשפיע והאם יכולים להשפיע על מראה הצלקת.




כשאנחנו רוצים לטפל בצלקת אנו מסתכלים על 3 דברים:

1. צבע הצלקת - צלקת טרייה צבעה כהה אדום או סגול, עם הזמן היא מתבהרת והופכת לסגול / אדום בהיר, ורוד ובסוף תהליך הריפוי הצבע שלה נהיה דומה לצבע הטבעי של העור. חלון ההזדמנויות לטיפול בצלקת – כל עוד הצלקת פעילה (עד כשנה וחצי).

2. רכות הצלקת - צלקת טרייה נוקשה ולא רכה, כמו העור שנמצא סביב לה.

המטרה שלנו בטיפול לרכך את הצלקת כך שתחזור להיות רכה כמו שהייתה לפני הפציעה.

3. גובה הצלקת - ישנן צלקות גבוהות שהן בולטות מעל שטח פני העור וישנן כאלה השקועות בתוך העור (כמו חור). המטרה שלנו בטיפול היא לשטח את הצלקת או להעלות אותה (צלקת שקועה).


נתמקד כעת בחומרים על בסיס סיליקון.

ג'ל סיליקון ויריעה מסיליקון יכולים בהחלט להשפיע על מראה הצלקת. באופן עקרוני אין הבדל בין הג'ל ליריעה אך מכיון שהשימוש בכל מוצר נעשה בצורה אחרת יש הבדל בין התכשירים.

שני הסוגים של התכשירים נועדו למנוע דהידרציה של הצלקת כלומר למנוע ממנה להתייבש ולאפשר למנגנונים הקיימים לעבוד ביעילות מבלי לאבד לחות בסביבה.

גם החברות המייצרות את התכשירים וגם אנשים ונשים שעשו שימוש בחומרים מבוססי סיליקון מדווחים כי השיפור המשמעותי במראה הצלקת הינו בעקבות שימוש בתכשיר בשנה הראשונה של הצלקת. אך במצבים מסוימים גם לאחר מכן תהיה השפעה כי כפי שאמרנו גם צלקת בוגרת ממשיכה לעבור שינויים. אך בשנה הראשונה יותר קל להשפיע עליה בצורה מיטבית. לכן טפלו בעצמכן!

בתכשירים ניתן להשתמש לפי הוראות היצרן וכפי שרובם ממליצים להתחיל בשימוש לאחר נפילת הגלד, כאשר הצלקת סגורה והיא בעלת צבע אחיד.


השימוש ביריעת סיליקון הוא על בסיס יומי לאורך כל היום- מלבד זמן המקלחת. נשאף שרצועת הסיליקון תהיה על הצלקת במשך שעות היום (כשאת במצב ערות). יש לשים את הרצועה באופן הדרגתי (להתחיל משעה ביום, ומידי יום להגדיל את משך הזמן של הרצועה על הצלקת).


כך ממליצה חברת ביומד להשתמש ביריעות סיליקון של סקארבן:

- לא לעבור 20 שעות כי העור צריך גם לנשום.

- חשוב לשמור על רוחב יריעה של 5 ס"מ (למרות שמדובר על צלקת לינארית דקה), כדי שיהיה שטח הדבקה גם על עור בריא.

- לשמור על רצף הטיפול - כלומר כל יום להניח אותן על הצלקת וכל יום לשטוף אותן , כי השטיפות מחזקות את הדבק וכן כל יום לובשים יריעה נקייה.

- הטיפול באמצעות היריעות הוא תהליך ארוך ולכן צריך סבלנות, חודשיים טיפול זהו מינימום זמן לראות שינוי בצלקת (ממליצה לצלם לפני הטיפול ואחרי חודש ואחרי חודשיים ואז ניתן לראות את ההבדל).


היתרונות של סקארבן:

- היריעות באישור משרד הבריאות

- היריעות מסובסדות בכל קופות החולים (בכל קופה התהליך שונה, ולכן ניתן לפנות לשירות הלקוחות שלהם והם ינחו כל אחת בהתאם לקופה בה היא מבוטחת ולמקום מגוריה)

- היריעות רב שימושיות - מכילות דבק כחלק אינטגרלי.

- לכל היריעות של סקארבן מקדם הגנה מפני השמש (50 UPF) - חשוב לשמור על הצלקת מפני חשיפה לשמש, על מנת שתחלים יפה (ולא תהיה פגמנטציה, שינוי בצבע של הצלקת).


למידע נוסף אודות היריעות ניתן ליצור קשר ישיר עם חברת ביומד:

שירות לקוחות – 1-700-70-10-27

יעל בקר - 054-6618892


לכל שאלה נוספת בנושא, את מוזמנת בשמחה לכתוב לי בפורום המקצועי שלי ואשמח לענות!

לפרטים נוספים והרשמה לסדנת אונליין לשיקום הגוף אחרי קיסרי, שם תקבלי את כל המידע, טיפים וכלים לשיקום הגוף - חיזוק רצפת האגן, טיפול בצלקת, היפרדות ביטנית - שיקום ועוד. לחצי כאן

כאן לרשותכן לכל שאלה,

רעות עמיאל לוי,

פיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן.



64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page