top of page

הכנה לקראת לידה קיסרית

עודכן: 19 באוג׳ 2019


הכנה ללידה קיסרית, כי גם לך מגיעה הכנה ללידה!



אז נכון שלידה קיסרית ראשונה היא משהו לא נודע בדיוק כמו לידה, כלומר כמה שלא יסבירו לנו, עד שלא תחווי על עצמך לא תביני במה מדובר. אבל קיסרי יזום זו פרוצדורה עם מהלך ידוע מראש שאפשר להתכונן אליו ועם הכנה נכונה הוא יכול להיות ידידותי מתמיד.


אז איך אפשר להתכונן לקיסרי יזום?

קודם כל דרושה השלמה- ברגע שאת מתבשרת שזו האופציה שלך ללידה, נסי לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים- הזדמנות להתמודד עם מצב שלא תואם את החלומות והציפיות שלך, הזדמנות להתמודד עם קושי שהחיים מזמנים לך, הזדמנות להבין שלא הכל בשליטתך ואם תביני את זה אז גם חצי מתורת האימהות כבר בידייך.

זו הזדמנות להבין שאת עדיין ייצור מופלא שמביא חיים לעולם וזה לא משנה אם הלידה אינה וגינלית.


הדבר הבא שאת יכולה לעשות זה לשבת ולעשות רשימה של כל היתרונות והבקשות שלך לקראת הלידה קיסרית:

1- האי וודאות של מתי ואיך מתפוגג, מה רע?

2- קיסרי מתוכנן הוא בדרך כלל ניתוח רגוע יותר- הצוות לא לחוץ, נעשה בשעות שכולם עוד עירניים, החיתוך נעשה בצורה טובה יותר עקב העובדה שאין סכנה מיידית

3- רצית מלווה איתך בלידה? כשהניתוח מתוכנן יש אחד כזה לידך, מה שלא קורה בדרך כלל בניתוחים אחרים שעושים

4- את רוצה להניק סמוך ללידה, את רוצה לראות את התינוק/ת יוצאת? שהתינוק/ת יהיו איתך בהתאוששות? היום יש כבר כמה בתי חולים שמבצעים קיסרי ידידותי- צריך לברר מראש מה זה אומר (משתנה בין בתי החולים השונים) ולבקש מראש על מנת שיהיה צוות שיאפשר זאת.


אם זו לידה קיסרית ראשונה תמיד ישנה האפשרות ללידה וגינאלית בפעם הבאה.


אם את פחות בעניין של קורס מקדים, מומלץ לברר לגבי דברים כלליים יותר כמו איך מתנהלים אחרי, מה לגבי משככי כאבים וההחלמה הצפויה. כל מה שיכול לעזור לך להפחית את הפחד/חרדה/אי וודאות הוא חשוב ומומלץ להתכונן אליו בהתאם.


כאן לרשותכן לכל שאלה,

רעות עמיאל לוי,

פיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן.

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page